Srácok!
Gondoltam megosztom veletek a hét végi tapasztalatomat.
Korábban már esett szó arról, hogy milyen legendásan nehezen indul a CX sok állás után.
Legalább is az enyém igen.
Nálam ez úgy szokott zajlani, hogy egy procedúra, aminek még a gondolatától is kiráz a hideg.
Úgy kezdek, hogy kiveszem a kocsi akksit (ezek után persze elszáll az óra, a dátum és minden beállítás) azán elő veszem a külön erre a célra megszerkesztett bika kábelemet. Ilyenkor a motor akksit lekötöm és az autó akksiról indítózok.
Karbi leengedő csavar kiteker, régi benzin kifolyat, gyertya kivesz, gyertya tisztogat, fecskendő elővesz, benzin felszív, fecsivel benzin a hengerekbe, gyertya visszatesz, indít.
Tekerés, puffogás aztán tekerés és semmi.
Ezt eljátszom kb. 3x, aztán egyszer csak a tekerés és puffogás után egyszer csak elindul.
AZ egész művelet kb.20-25 perc.
Nálam nagyjából ennyit kell rászánni egy hosszas állás utáni indításra.
Ezen tapasztalatok fényében kicsit remegő kézzel nyúltam a BMW indító gombjához a múlt héten valamelyik nap. De azért bíztam benne hogy a BMW az mégis csak BMW meg hát fiatalabb, meg injektor stb. és ennél azért ezt az indító macerát meg tudom spórolni.
Meg kell jegyezzem hogy 2016 október vége/november elején tettem le a mocikat és azóta nem indítottam őket.
Szóval nyomom a BMW-t, az teker 5-6 -ot aztán szépen be is indult!
Megkönnyebbülés . . . de most nem is erről akarok szólni, hanem a CX-ről.
Szóval Maclas írta ezt a Váci karikát.
Felfújtam az arcomat, kezdődjön az úúúútálat! Neki is készültem az említett procedúrának. Kiálltam az autóval, bika kábelt előkotortam, kitoltam a CX-et, kinyitottam a csapot.
Gondoltam 1-t és az esélytelenek nyugalmával rányomtam az önindítóra.
Az tekert vagy 2-t és a motor egyből beindult!!!!
Nem akartam elhinni!
Úgy kellett levennem a kezem a gomból mert már a járó motornál majdnem hogy nyomtam tovább. Nem jutott el az agyamig h a motor már jár.
Szóval több mint 20 éve van meg nekem a CX de ilyet még SOHA nem csinált.
Ráadásul eddig mindig, ha máskor nem is de legalább karácsony vagy Újév alkalmával azért ki szoktam menni és beröffentem egy kicsit, had járjon.
Most ez sem történt meg, szóval kb.5 hónap állás után volt most a pöcc-röff!!
Vissza gondoltam h most mi történhetett?
Emlékszem, a 2016-os utolsó utam alkalmával, mikor jöttem haza és tudtam h az évben már nem megyek többet, akkor úgy jöttem hogy még megérkezésem előtt kb.500 m-el elzártam a csapot.
Még pöfögött egy cseppet az udvaron, de mikor már a karbiból az összes benzint elhasználta, leállt.
Így toltam be akkor a garázsba.
És toltam ki most és lett amit írtam.
Nem tudom mi állhat a jelenség hátterében de az TUTTTI h a jövőben én mindig így fogom leállítani a CX-et. Teljesen kipöfögtetett karburátorral és zárt csappal.
És akkor a végére 2 kép:
Maclas, én ott voltam tegnap Vácon, a Dóm előtt.
