Hondamaki!
A szelephézag-állítás nem egy nagy ördöngösség, de vannak dolgok, amire oda kell figyelni, például:
- A motor hideg legyen!
- Fontos a megfelelő jelre állítás (ezt a lendkeréken, a blokk jobb oldalán található kupak eltávolítása után tudod figyelni). Érdemes tisztázni, hogy melyik motornál pontosan milyen jelről van szó, mert a lendkeréken azért van néhány „karcolás”… A 650E-n TL és TR jelöli a bal ill. a jobb oldali henger sűrítéskori felső holtpontját.
- A jelre állítás a hűtő alatt, az előzőekben vázolttal azonos kupakkal fedett lyukon, a főtengely végét forgatva lehetséges. Fontos, hogy arra forgasd a főtengelyt, amerre üzemszerűen is forog, ez (emlékeim szerint) olyan forgásirány, mintha a csavart a végén meg akarnád szorítani. Könnyebben megy a forgatás, ha a gyertyákat kiveszed (papírdugót javaslok a helyükre, bele ne essen semmi a hengerbe). Ha véletlenül túlforgatod, akkor ne vissza, hanem 2 kört ugyanabba az irányba forgatva korrigálj!
- Ha megvan a felső holtpontra állítás, akkor a szelephimbák nyomórudak felőli végét nyomd le, hogy a szelepek teljesen feljöjjenek, és a hézag is kialakuljon! Ezen egyszerű fogás mellőzése súlyos félreállítást eredményezhet!
- 500-asokon 8-as, a 650-eseken 10-es csillag-villás kulcs kell a fellazításhoz, az 500-asokon „négyszögkulcs” (a méretét sajnos nem vágom), a 650-eseken csavarhúzó a hézagállításhoz.
- A hézag akkor jó, ha a megfelelő méretű hézagolólemez nehézségek nélkül bemegy a felületek közé, de érezhető húzása van.
- Mivel kontraanyás megoldásról van szó, a „belőtt” szelephézagot úgy szorítsd le, hogy az anya lehúzásakor egy kicsit húzzál a csavaron is (ugyanabba az irányba), így nem fog nagyon elmászni.
- Ha netán azt tapasztalnád, hogy az állítócsavar elfordulásától (túl) nagyban függ a szelephézag, akkor érdemes megnézni a csavar alsó végét, mert ha ferdére van kopva (verődve), akkor vagy köszörülni kell, vagy cserélni. Ez a régimódi technika egyszerű, nem forgatja a csavarokat, szóval ilyen probléma elvileg előállhat. Nekem még nem volt ilyen gondom, csak hallomásból...
Nem egy rettentő nehéz munka, csak ha jól akarod csinálni, a tank leszedése, és a 8 szelep beállítása el fog tartani 1-2 órát legalább. De utána mennyivel jobb hallani, hogy nem ciripel!
Jó munkát!
(Még valami: ha saját javításokra adod a fejed, szerintem szerszámra ne sajnáld a pénzt! Nincs annál bosszantóbb, mint amikor az ember szerszám híján, vagy rossz szerszámmal nagyobb kárt csinál, mint amennyi baja előtte volt…)
Üdv.
Pesta