Folytatás hideginditással kapcsolatban. Másnap reggel nem indult. De sokáig nem tekerte mert az akksi feladta, meg is döglött, csak utolsó szuszként lőtt egyet a hajnali csendben. Utána már hiába töltöttem nem sokáig tartotta a szuflát,igy kb.4évesen kilehelte a lekét, rendeltem egy új akksit. VISZONT! A CX-et nagyon nem könnyű egyedül, sík terepen betolni, de gondoltam megpróbálom. Első pöffenésre sikerült! Na most akkor mi van?
Azóta bennt az uj akksi, és indul, de nem ugy ahogy régen, hanem minden hideg inditáskor kb. 5mp-es nyiknyiknyik nyik, és azonnal mindkét henger jár. Egyenlőre ez most megteszi, hiszen alig ment a motor 50-60km-t, és jól megy nincs vele semmi gond.
Vagyis de.
A másik téma ama bizonyos hengerfej tömítés. Csak hogy tiszta legyen a kép leirom hogy volt(Oszy!)
Lehúztam a csavarokat 50Nm el, de a hitelesített nyomatékkulcsom csak 50 ig van kalibrálva.Túltekerni lehet,ott már nincs skála, ezt beállítva kb. 60 ra húztem meg. Miután feltöltöttem vízzel, és előkészitettem az inditásra, észrevettem hogy gyöngyözik a viz a tömitésnél. Na bazmeg gondoltam, majd ráhúzok. Elinditottam(nagynehezen ugye),pár precig járt, majd Fateromtól kértem egy nagyobb kulcsot, és lehúztam 75Nm re. Itt jegyzem meg hogy a 60Nm-n is kipróbáltam és annyi volt. Azóta mentem amotorral, és később még ráhúztam 80-ra.
Azt nem mondom hogy folyik de sajnos még mindig láthatóan nedves a tömítés éle, és kb. 20 km után egy cseppnyi gyöngyözik.
Úgy döntöttem, nem húzok már rá, annak ellenére hogy Oszinak bevált, lehet hogy a menet kibirja de a következő szétszedésnél már nem biztos. Gyerekek, 80Nm nagyon sok, nem szabadna szivárognia 50Nm-nél sem!
A hengerfejek síkolva lettek, és a blokkot is megsikoltattam, gyöngyösön az omegánál, (20000,-) pont azért hogy megelőzzem az ilyen problémákat. Őszintén szólva megfordult a fejemben hogy összerakáskor megkenjem a tömítést, de azt tapasztaltam hogy valamivel be van itatva, nem ragaccsal, de biztos hogy nem volt száraz,ésa síkok miatt gondoltam jó lesz.
Azért is fontos ez a tömítés téma, mert más Hondáknál(sornégy ill. sorkettő) is van probléma,igaz nem víz. Ott olajszivárgás van, még a gyári bontatlan motoroknál is. Viszont Ugyanolyan tipusú tömítésszetteknél is találkoztam olyannal amiben a hengerfejtömítés külön lecsomagolva, bevonva volt valamilyen fényes ragaccsal. Ekkor ötlött belém hogy olvastam, hallottam itt-ott hogy hőálló festékkel, vagy tömítőspray-vel fújják meg a tömítést. Bevallom öszintén hogy a hőálló sprayt egyszer kipróbáltam egy sornégyes 400-ason, és semmi gond vele. A vékonyan pasztázást is próbáltam CB-k en de az nem igazán vált be. Itt azért megjegyzem hogy nem kétujjas telibekenésről van szó,hanem csak hártyavékony bevonatról, igen egyetértek Forrest-el hogy vigyázni kell a pasztával mert eltömítheti az olajcsatornát, bár a hengerfej már a kis fúvóka után van, tehát már nagy bajt nem csinálhat. Az ilyen helyekre egyébként is olyat használtam ami nem szilikon tömítő hanem nyomásra köt, és a kinyomott maradék eltűnik. A számát nem tudom fejből de majd pótlom. Tudod Forest az az Atiféle, ami olyan mint a szamócalekvár.

A másik amiről olvastam a Hylomar, ami van tubusban többfajta, és ami érdekesebb spray kiszerelésben is. Moli az van Neked is?
Korábban nézegettem már a neten, de a Hylomar honlapján nem szerepel a spray,viszont az ebayen lehet kapni, lehet hogy most aktuális lenne bevásárolnom belőle.
Nekem mit javasoltok mit tegyek? Én ezekre a lehetőségekre jutottam:
1. Veszek gyári tömítést és összerakom azzal
2.Veszek ugyanolyat mint ami benne van (Forrestnek bevált)és lefújom Hylomarral
3.Itthoni maszek tömítés + Hylomar
4. Letörölgetem a cseppeket (mondjuk nem azért vertem rá 2kilót a motorra)
5.Tudom Oszi,de már nem akarok jobban ráhúzni..

A Loctite tömítőpasztázás olyan mint az önkielégítés... Mindenki tagadja mégis mindenki csinálja.