Szia Norbi!
Az a helyzet, hogy személy szerint nem rémlik, hogy kié a motor a képeken. Ha tudnám, akkor sem szeretném minősíteni, lehet, hogy vmelyik klubtársunkat hoznám ezzel kellemetlen helyzetbe. A képen egy átfényezett motor látható, amelyről semmi egyebet nem tudok megállapítani a kép alapján – egyébként tényleg nem egy leharcolt darabnak tűnik.
Amit viszont nyíltan le merek írni:
1. A CX-ek árazása elég sajátos.
Idehaza kevés van belőlük, és miután nem egy kimondottan tömegmotorról van szó (már csak a korából adódóan sem), ez a helyzet valószínűleg nem fog változni. Következésképpen a CX-ek ára olyan, amilyen. Lehet hirdetni sokszázezer Ft-ért CX-et azért, hogy hátha megveszi vki, meg lehet hirdetni moderált áron azért, hogy tényleg el is keljen.
Idehaza még úgy-ahogy megvan ennek a motornak a nimbusza, viszont pl. Németországban már mindenféle állapotú fellelhető, ott tényleg tömegjárgány volt (nem véletlenül hívták szegényember BMW-jének...). Odakinn vannak múzeális állapotú gépek, és vannak eresz alatt tárolt darabok is, amiket sok türelem, idő és pénz árán lehet újra talpraállítani. Itthon talán a középmezőny erősebb a lelkes tulajdonosi körnek hála.
Ha leírnám, hogy a nagymotorjaimat mennyiért vettem (amik tisztán használati érték, pl. biztonság, megbízhatóság, alkatrészellátás, pláne teljesítmény szempontjából azért a CX-ek fölött állnak), akkor többen felhördülnének (igen, viszonylag olcsón is lehet nagymotort venni - de akkor késznek kell lenni szerelésre is...).
Ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy semmi értelme egy CX-nek (dehogynincs!), csak tudni kell, hogy ki miért és mivel(!) motorozik vagy bütyköl, és mennyit hajlandó erre a passzióra áldozni. A motorozGATáson kívül semmit nem akarnék kezdeni egy kifogástalan állapotú CX-szel, márpedig ha évente tízezerszámra nyomnám a km-eket a motorba, akkor biztos, hogy ezt nem a CX-be tenném, mert ahhoz már túl öregnek, azaz egyre inkább megőrzendő állapotúnak tartom. (Az enyém az idén nem ment 1000km-t sem pedig néhány Erdély-túrát még szeretnék rajta végigülni...

)
2. Moliról tudni kell, hogy a csapat „szerelője”, többen (a régi CX-esek közül is) hozzá hordják a motort javításra, generálra, vagy egyszerűen csak műszakiztatni. Ő maga is sokat CX-ezett, és bár tudomásom szerint már nem nyúzza őket, de javítani éppúgy szereti, mint régebben.
Ne tévesszen meg, hogy csak egy szűkszavú hozzászólásban ajánlotta a GL500-at, szerintem (ha érdekelhet az a motor), hívd fel, és beszéljétek meg a továbbiakat. Abban biztos lehetsz, hogy ha ő azt mondja, hogy nincs baja a motornak, akkor az úgy is lesz.
Ezt mindössze azért írom, mert ismeretlen előéletű motorokkal nagyon nagyot is lehet ám szívni (elnézést). Az alkatrészek után kajtatni kell, és mire tényleg jó lesz egy motor, addigra lehet, hogy lemegy a következő szezon is. Szumma-szummárum, ha elsősorban motorozni akarsz a CX-en, akkor érdemes rászánni azt a 150-200eFt többletet egy „igazoltan” jó állapotú példányra, ha viszont imádsz a garázsban széthányt motor fölött görnyedni hetekig, akkor minél olcsóbb, annál jobb: több munka lesz vele… meg öröm, amikor elkészül.

Üdv.
Pesta