Pesta írta:Szia Norbi!
Isten hozott a CX-tulajdonosok körében! Nem sokáig gatyáztál, hamar elszántad magad! (Így kell ezt – ráadásul Karácsony közeledtével amúgy is könnyebben megy az ilyesmi…)
Az esztétikai kérdéseidben nem kívánok nyilatkozni, hacsak annyit nem, hogy fogalmam sincs hazai beszerzési forrásról, ellenben ajánlom az ebay.de-t, mint lehetséges beszerzési forrást. Ott általában korrekt fényképek, leírások vannak az alkatrészekről, többnyire ehhez mért árral – de a szépségért (is) fizetni kell…
A vízpumpás kérdésedre is csak egy biztos tanáccsal tudok szolgálni neked: vegyél/szerezz egy javítási útmutatót, a Haynes-félét jó szívvel merem ajánlani. Tudom, hogy 20-30€ (postaköltséggel együtt több is lehet) egy könyvért nem kevés, de elég vacak bármiféle javításhoz úgy hozzákezdeni, hogy nem tudod, mit fogsz csinálni.
Ami még érdekes lehet:
Vannak, akik simán megcsinálják a tömítéscserét a blokk kiszedése nélkül. Én nem tenném, jobb látni, hogy mit csinálsz.
Másik ok a blokk kiszedése mellett, ha a hűtőfolyadék nem csak kifelé, hanem befelé is folyik. Ekkor a vízpumpa (azazhogy a vezérműtengely) belső szimmeringjét is cserélni kell, az pedig már csak a hátsó nagy motorburkolat leszedésével lehetséges!
Azt, hogy a befelé is szivárgó hűtőfolyadékot miként lehet bizonyosan diagnosztizálni, nem tudom, bár két érdekes dolgot tudok erről:
Egyik az, hogy egy olajcserénél láttam azt, hogy két sugárban távozik az olaj: az olaj „kilő” a leeresztő nyíláson, a hűtőfolyadék pedig (mivel nehezebb és kevésbé viszkózus) külön sugárban, az olaj alatt folyik/csorog egyenesen lefelé. (Ebben sajnos én magam vagyok érintett, de egyelőre nem tudom, hogy tényleg vmi nagy baj van-e azzal a motorral, vagy csak nem volt rajta olajcsere mondjuk az elmúlt 10 évben…)
A másik pedig: kiveszel egy kevés olajat a leeresztő nyíláson át, és azt rezsóra csöpögteted. A szaga és a sistergése alapján meg lehet tippelni, hogy van-e benne az olajon kívül más is.
Ennyi. Remélem, hogy a főbb nehézségeken hamar túljutsz, aztán majd lesz időd is meg kedved is motorozni.
Kedves Pesta,
Remélem Nálad rózsásabb már a helyzet, elég rosszul hangzott ez a 2 sugár
nálam ilyen nem volt, viszont több apró, nem várt bosszantó dologgal kell foglalkozni, pl. a fagyálló már jó ideje csepeghetett, mert az alatta lévő, blokkból kivezető kábel összes szigetelése szétmállott ilyen ragacsos trugymóvá,
a segédváz, vagy mi, ami a hűtőt tartja, egyik csavarjának menete kiszakadva az elu hengertömbből, szerencsére van erre kapcsolatom, aki helicoil menetjavítással is foglalkozik, remélem megoldja,
egy bukás nyomán az egyik oldali kormányvég ütköző rosszul van felhegesztve, s a távot egy csavarral toldották meg, ezt még nemtudom, mennyire égető ezzel foglalkozni, vagy lehet így vele talán menni, de ennek kapcsán újra kell ellenőriznem, mennyire futnak 1 nyomon a kerekek, bár vásárláskor ezt próbáltam, szemmel megnézni, remélem nem néztem be...
kellett vegyek 1/4"os crova készletet, mert az 1/2" os fej nem fért be

, hülye méretűek az o-gyűrűk, azzal is már több kört futottam, mire kialakul, stb.
ezekkel el tudok bíbelődni, miközben van még a Pancsi, aminek az első villáját kell újraépíteni, motorkuli csavarjainak a csiszatolása, horganyzása, alu elemeinek polírozása és újra is akarom fényeztetni is, csíkozni, mindennek a közepében vagyok, minden szétborogatva, de lassan alakulnak a dolgok azért, messze még a tavasz...