Alkatrész
-
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2015.12.24., csüt. 16:41
- Tartózkodási hely: Budapest XVIII.
- Kapcsolat:
Hátsó doboz
Sziasztok! Találtam egy szép bíbor lila hátsó dobozt zár nélkül. Mennyibe kerülhet a festése és egy zár beépítés? Matt feketére szeretném. Nagy doboz, 2 sisak belefér, háttámlás. Minden ötletet, tanácsot szívesen fogadok!
- Plero
- Hozzászólások: 398
- Csatlakozott: 2011.09.05., hétf. 13:44
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Ostobi
Különleges zár kell a dobozokhoz!! Postaláda zár!!! 2 kulccsal kerül vagy 600Ft-ba!!
Különleges zár kell a dobozokhoz!! Postaláda zár!!! 2 kulccsal kerül vagy 600Ft-ba!!
By Plero
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
Re: jeladó - oszy
Oszy!
Az, hogy az oszcilloszkóp képén "egyetlen impulzusnak" tűnik a jeladó jele, nem jelenti azt, hogy ne lenne felfutása, lefutása. Van neki, csak elég rövid.
És ez az impulzus is "szimmetrikus", vagyis van egy 0-ról pozitívba, majd onnan nullára, és negatívba, majd vissza nullára menő része.
Az általad küldött rajzon pontosan ilyen látszik, csak "eltúlozva".
Én még mindig azt mondom, hogy a két tekercsről kéne megpróbálni a jelet (lehagyva az advance-pulsert), és ha nem megy, akkor meg kell próbálni fordított polaritással is, mert mint látod, a rajz szerint egy -/+ váltás van, nem pedig +/-.
Ha a két tekerccsel nem megy, akkor low-speed coilt-t kellene megpróbálni egyedül. (A high-speed coil elvileg csak az előgyújtás és ezáltal a fordulatszám limitálására van beépítve, mint azt tegnap kibogarásztam a rajzából.)
Még az is érdekes lehet, hogy ha mégis valóban "elnyújtott" jelre van kitalálva a CDI (ami a 30-10 fokos limitekből adódóan akár lehet is így!), akkor tényleg az advance-pulsert kell rákötni a kínai CDI-re.
De ha sokallod az árát a csicsás gyújtásnak Kínából, akkor úgy látom, ennek PIC lesz a vége!
Az, hogy az oszcilloszkóp képén "egyetlen impulzusnak" tűnik a jeladó jele, nem jelenti azt, hogy ne lenne felfutása, lefutása. Van neki, csak elég rövid.
És ez az impulzus is "szimmetrikus", vagyis van egy 0-ról pozitívba, majd onnan nullára, és negatívba, majd vissza nullára menő része.
Az általad küldött rajzon pontosan ilyen látszik, csak "eltúlozva".
Én még mindig azt mondom, hogy a két tekercsről kéne megpróbálni a jelet (lehagyva az advance-pulsert), és ha nem megy, akkor meg kell próbálni fordított polaritással is, mert mint látod, a rajz szerint egy -/+ váltás van, nem pedig +/-.
Ha a két tekerccsel nem megy, akkor low-speed coilt-t kellene megpróbálni egyedül. (A high-speed coil elvileg csak az előgyújtás és ezáltal a fordulatszám limitálására van beépítve, mint azt tegnap kibogarásztam a rajzából.)
Még az is érdekes lehet, hogy ha mégis valóban "elnyújtott" jelre van kitalálva a CDI (ami a 30-10 fokos limitekből adódóan akár lehet is így!), akkor tényleg az advance-pulsert kell rákötni a kínai CDI-re.
De ha sokallod az árát a csicsás gyújtásnak Kínából, akkor úgy látom, ennek PIC lesz a vége!
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Azert irtam, h advance mert egy elnyujtott jellel nagyob szogben allithatja. Az advance es jelado jele egymas alatti szkopos kepen latni, hogy a jelado nagyon rovid idejű. Ezert gondoltam a pulsrol mert annak a felfutasa es lefutasa joval szelesebb idointervallumba tortenik.
Tisztaba vagyok a jelado jelevel, ott is van negativ is meg felfutas ill, le de annak ideje nem segit, foleg, hogy nem a 0 kozeli pontik tologatja hanem egynegyed, 3negyed. Igy meg kevesebb az ido.
Probalkoztam mind3 jellel kulon kulon es egyben is. Jaras kozben huzigattam es dugdostam arrebb is. Mindenfele polaritassal, igaz a 3 diodas kapcsolason kereszztul. Anelkul nem mernem osszekotogetni, meg leeg a jelado.... Esetleg elkezdek elotetellenalasokkal, mert a cdi nek nem kell aram.
Egyelore az alkotas orome hajt... Mind teged is, gndolom. Ha nem lesz eredmeny akkor 32 ezer pengő bealdozassal megoldod k.
Tisztaba vagyok a jelado jelevel, ott is van negativ is meg felfutas ill, le de annak ideje nem segit, foleg, hogy nem a 0 kozeli pontik tologatja hanem egynegyed, 3negyed. Igy meg kevesebb az ido.
Probalkoztam mind3 jellel kulon kulon es egyben is. Jaras kozben huzigattam es dugdostam arrebb is. Mindenfele polaritassal, igaz a 3 diodas kapcsolason kereszztul. Anelkul nem mernem osszekotogetni, meg leeg a jelado.... Esetleg elkezdek elotetellenalasokkal, mert a cdi nek nem kell aram.
Egyelore az alkotas orome hajt... Mind teged is, gndolom. Ha nem lesz eredmeny akkor 32 ezer pengő bealdozassal megoldod k.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- Oszy
- Hozzászólások: 1982
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- klb
- Hozzászólások: 322
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 21:29
- Tartózkodási hely: Nyírpazony
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Sziasztok!
Én is foglalkozok a gondolattal.
Már van egy működő áramköröm, ami valamelyik jeladó jelét figyeli, és a beállított fordulatszámon átkapcsol. A következő lépés a high és low jeladók jeleinek elektronikus vezérlése a CDI-re. Erre is kigondoltam valamit, csak tesztelni kell. Ez lesz a következő néhány este projektje.
Már ebben az állapotban a LED helyett relével már működne az átváltás. Az egész áramkör fillérekből megépíthető lesz, és nem kell a 2db drága kábel a CDI-hez. A régi rossz CDI csatlakozóját felhasználva kompatibilis lenne a régi CDI-vel. És a leállítás is működne a kormányról. 1db vezetéket kell csak a gyújtáskapcsolótól elfűzni az elektronikáig.
Ez a terv.
Íme ami már működik:https://youtu.be/-wy6e_xnQ0U
KLB
Én is foglalkozok a gondolattal.
Már van egy működő áramköröm, ami valamelyik jeladó jelét figyeli, és a beállított fordulatszámon átkapcsol. A következő lépés a high és low jeladók jeleinek elektronikus vezérlése a CDI-re. Erre is kigondoltam valamit, csak tesztelni kell. Ez lesz a következő néhány este projektje.
Már ebben az állapotban a LED helyett relével már működne az átváltás. Az egész áramkör fillérekből megépíthető lesz, és nem kell a 2db drága kábel a CDI-hez. A régi rossz CDI csatlakozóját felhasználva kompatibilis lenne a régi CDI-vel. És a leállítás is működne a kormányról. 1db vezetéket kell csak a gyújtáskapcsolótól elfűzni az elektronikáig.
Ez a terv.
Íme ami már működik:https://youtu.be/-wy6e_xnQ0U
KLB
-
- Hozzászólások: 471
- Csatlakozott: 2010.09.13., hétf. 18:37
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Alkatrész
Szia Osszy! Látom ti is taglaljátok a gyújtástémát - én sötét vagyok az elektronikához - azt kérdezném, hogy szerinted mi legyen ezzel a kínai izével amit hozattunk? Szerencsére még jó a régi CDI-m de modernizálni szeretném. Ötlet??
Ha valami nem tetszik csinálj úgy mint a kutya!! Amit nem tud elásni, megenni, megdugni azt lepisili és tovább megy!!
- papa
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2014.04.08., kedd 22:14
- Tartózkodási hely: Abádszalók
- Kapcsolat:
Re: Kuplung
Rossz hírem van , sajnos nem!Gory írta:Sziasztok!
Szerintetek a kuplung rugókat ki tudom anélkül cserélni, hogy leereszteném az olajat?
Amit ma meg tehetsz, ne halazd holnapra, mert nem-biztos hogy megéred.
-
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2016.05.02., hétf. 22:07
- Kapcsolat:
Re: Kuplung
Köszönöm, sejtettem. Akkor marad őszre a műtét.papa írta:Rossz hírem van , sajnos nem!Gory írta:Sziasztok!
Szerintetek a kuplung rugókat ki tudom anélkül cserélni, hogy leereszteném az olajat?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég