#1198
Hozzászólás
Szerző: Pali » 2011.01.17., hétf. 18:31
562-re
Szia Retro!
Látom nagyon kardoskodsz ez a téma mellett. Én eddig is olvastam amit írtál, de úgy gondoltam ez a dolog minket nem igazán érint ( ezen az oldalon mindenkinek nagymotor jogsija van, legalábbis remélem) ezért is nem szóltam hozzá semmit.
Ebben a kérdésben nehéz dűlőre jutni. Egyrészről egy csomóan már most is 125-ös motorokkal járnak ötvenes papírokkal, így legalább ez a része legális lehetne a dolognak. Van egy haverom, akinek van pár simsonja és csak B-s jogsija van, neki is jól jönne egy ilyen lehetőség, beszélgettem vele már erről, akkor biztos felújítana egy Danuviát is nagyobb motorra meg most úgyse telik neki ő biztos nem rontaná a statisztikákat.
Viszont abban is van igazság, hogy a motoros társadalom részére valószínűleg negatívan hatna a dolog, egy-egy felelőtlen motoros miatt hívnak minket vesedonornak most is pedíg a motorozás nem csak a csutkagázról szól. Ha bárki felülhet egy 125-ös motorra mindenféle előképzetség nélkül (a kis 125-ös sportmotorok 20-30 LE-sek!) az csak a baleseti statisztikákat növelné. Nem hiszem hogy az autósok töbsége hirtelen motorra pattanna csak azért, mert most már 125 ccm-ig lehet B-s jogsival vezetni. Aki motorral akar munkába járni az megteheti ezt egy 50-es robogóval is, én is pont így kezdtem aztán megtetszett a motorozás, vettem a fáradságot és letettem a motoros jogsit. Aki komolyan gondolja a motorozást, az szerintem megcsinálja a nagymotoros jogsit úgyis. Egy komolyabb 125-ös robogó amit biztonságosan lehet nap mint nap használni több százezer forintba kerül nem hiszem hogy aki az autó mellett komoly alternatívaként tekint a robogóra az ne tudná előteremteni az anyagi feltételeket egy motoros jogsira, a 125-ös motort úgyis hamar kinőné.
Szóval én a magam részéről nem akarok állást foglalni ebben a dologban van jó és rossz oldala is az biztos.
Üdv.: Pali