a viszkozítás, ill. annak a megőrzése nagyban függ az alapolajtól és a teljesítményszinttől, ugyanis a viszkozitás nem csak a hőmérséklettel változik, hanem a motorban eltöltött idővel is, van egy olyan kifejezés hogy nyírásstabilitás, azt jelenti hogy a friss olaj molekulaszerkezete mennyire törik össze, miközben a szivattyú megjáratja az apró járatokban, a forró motoralkatrészek között
ha rosszul sikerül kiválasztani a teljesítményszintet, hiába jó a flakonon lévő szám (pl.10W40), előfordulhat, hogy kilép az olaj a viszkozitási osztályából, túl híggá válik és káros kopást okoz
pl. egy ásványi alapú olajat nagyon erősen kell adalékolni hogy a nyírással szemben ellenálló legyen, és hogy többfokozatú legyen, és ez minél kevésbé változzon olajcseréig
míg egy szintetikus olajat a laborban olyan molekulaszerkezettel gyártanak le, amilyen olajat készíteni akarnak, így annak adalékolás nélkül is jobb lessz a nyírásstabilitása és sokkal jobb állapotban fog előkerülni a motorból, mint az ásványi társa
s ez csak 1 db tulajdonság, a viszkozitást, kenőképességet befolyásolja még pl. a kéntartalom, a koromképződés, mennyire tudja a szennyeződéseket lebegtetésben tartani
persze ez nem igazán érdekes a CX-einknél, mert sokkal jobb olajaink vannak mint 40 éve, sokkal inkább egy turbós, kisméretű, kis olajtöltettel megáldott TSI motoros Skodára
