#4587
Hozzászólás
Szerző: klb » 2018.08.01., szer. 17:03
Sziasztok!
Én is hozzászólnék ehhez a sebességes témához, több napi 300km+ feletti túrákra gondolva, utassal, csomaggal.
Magamtól cx-el 100 főlé nem igen mentem, most 130 főlé nem megyek, ha nem szükséges tehát nem szoktam szálguldozni, és sohasem mertem a határokat feszegetni, van még bőven csiszolgatni való a motorozás tudásom, ezzel tisztában vagyok. Az is lehet, hogy az én CX-em átlagon aluli, képességű elfáradt,öreg vas a többihez képest.
Addig amíg mindenki cx-el megy, egy helyről, és 3-4-en nincs nagy különbség. Ha már többen, akkor első motoros próbál 90 et menni, de néha lassítani is kell, esetleg előzni is, ez a 10. motorosnak azt jelenti, hogy néha 100 fölött is kell menni. Pld. legutóbbi Erdélyi úton is ez történt, mint máshol is, leghátul előfordult, hogy 140-et kellett menni 2 fővel, felmálházva 3db dobozzal tele cuccukkal), hogy utolérjem a csapatot, egy-egy előzés miatt sikerült így széthúzódni. Na most ezt tudja a CX 650 is, csak nekem fáj hogy ütni vágni kell. Azt hittem hogy a CX650 mindent tud amire szükségem lehet valaha. Ez a Fogarasokban 2 személy + 3 doboz, szokásos felállás, megdőlni látszott, elősszőr tapasztaltam meg, hogy bizony nem ártott volna néhány lóerő, főleg a sor végén. Persze hűségesen követte is a parancsokat, ment ahogy kell, de én sajnáltam szegényt.
Na most Győző is így érzi szerintem. Ő is utassal, és dupla csomaggal motorozik az utóbbi években. Sőt Bp-ről a határig eljutni, esetleg autópályán, ugyan ez haza, egy nap 500+ km felett menni, szélvédelem nélkül gyári állapotú CX-el 120-130-al nem olyan jó, mint egy igazi túra motorral mint pld. BMW R1150RT (ami még korszerű is), vagy más, amit túrázásra terveztek. Ezt aki nem próbálta, próbálja ki egy hosszabb, nem sík úron, teherrel, egyértelműen érezhető a különbség, sajnos.
Úgy alakult, hogy lett egy 31 éves igazi túra motorom a CX mellé. Csak 3 évvel fiatalabb, de 2 személlyel, és a csomagokkal a sor végén menni, más élmény, és nem fáj neki sem meg nekem se, ha kicsit meredekebb, vagy gyorsabban kell menni. A szél nem fúj, kényelmesebb, és az utas üléspoziciója is más, nem fájdul meg pld. a lába. A tankolás is 400km után esedékes. Finoman mondva is más, kényelmesebben, komfortosabban lehet túrázni, és ahogy öregszik az ember ez azért jó. Hátrány talán a súly az én esetemben, de a Győzőénél kevésbé, még inkább a Janiénál ez nincs. Amikor lefelé mentünk jó ideje Erdélyben, akkor gondolkodtam, mikor jöttünk fel ilyen magasra, hogy ennyit kell menni lefelé. Ezért az élmény kb. 1liter + benzint kell fizerni.
Az utóbbi Erdélyi túra nekem ideálisnak tűnt, jó sorrendben voltak a motorok, elöl voltak a kisebb teljesítményű, hátul a nagyobb teljesítményűek motorok, így nem volt különöseb szétszakadás.
Üdv: KLB