#1739
Hozzászólás
Szerző: Pesta » 2012.09.28., pén. 14:48
Szia Forrest!
A változó előgyújtás-szabályzás elég érdekes kérdés.
Az MZ-re egy fix program szerint, csak a fordulatszám függvényében ment a szabályzás. Elvileg megoldható lenne az is, hogy esetleg más tényezőkkel (pl. hőmérséklet, gázkar állása, stb.) módosítsuk ezt a programot, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy van értelme.
Az biztos, hogy az MZ ezzel a módosítással nagyon kultúráltan járt (nem csapkodta a láncot), és mint már írtam, alapjáraton (1000 1/min körül) el bírt indulni egyes fokozatban, a fulladást szinte nem lehetett érzékelni. A gyorsítás is sokkal simább volt vele. Kár, hogy mire sikerült behangolni a dolgot, a motor beadta a kulcsot. (Nem véletlenül, ugyanis a kísérletezési periódusban volt, hogy alágyújtott, vagyis a forgattyúsházban robbantotta be a keveréket... Elszámoltam kicsit az időzítéseket, na...! :-/ )
A CX-re is gondolkodtam már ilyesmi megvalósításán. Pusztán abból kiindulva, hogy ha a gyári max. előgyújtás 9e fordulatig jó, akkor valószínű, hogy a már 3500-nál beálló max. előgyújtás felesleges.
Ennek gyakorlati megvalósítására még nem tettem lépéseket, de ami késik, nem múlik, főleg, ha van rá érdeklődés.
Igazából a motor üzemtanában kéne egy kis segítség, hogy vajon a fenti fejtegetésem az előgyújtás mértékét illetően helytálló-e. Vagy esetleg olyan mellékhatással kell számolnom, ami megkérdőjelezi a beavatkozás értelmét. Érdemes lenne lángfront-terjedési sebességekkel számolni. Az is megfontolandó, hogy a szelepek időzítését ugyebár aligha tudjuk módosítani, és ezeket szigorú korlátként kell elfogadni a gyújtással való játék során. Az biztos, hogy kiindulásként a gyári kereteket egyik irányban sem szabad túllépni. Csak a szabályozási görbe lefutása lehetne más.
Fentebb volt, aki azt írta, "minden szavam igaz". Vajon az 500-asok és a 650-esek közötti járáskultúra-beli különbséget is észlelte, alátámasztja más is, vagy erre nem érvényes az idézett kijelentés? Nektek mi a véleményetek a két motor viselkedéséről?
Üdv.
Pesta