CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3843
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

2858

#3921

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2013.03.12., kedd 11:58

2857-re
találtam egy ilyet:

A kg/cm^2 is nyomás érték, csak nem SI.

1N=1*kg*m/s^2, azaz 1N egyenlő a test tömege, szorozva a test helyén aktuális nehézségi gyorsulással.
Azaz 1kg--->1kg*9,81m/s^2=9,81N

Valamint a nyomás: Pa=N/m^2, és 1bar=100.000Pa
Ezek szerint:
1kg/cm^2=10.000kg/m^2 ami egyenlő 98.100N/m^2=98.100Pa=0,981bar

Azaz ahogy már leírták, a kg/cm^2 -t szorozd meg 0.981-el, hogy megkapd mennyi a nyomás bar-ban.

A képet nézve 12 kg/cm^ = 12 x 0.981= 11,772 bar a kompresszió nyomás.
Tehát valami ilyesmit kéne mutatnia a műszernek.

Csak azt nem értem hogy akkor a képen mi van zárójelben írva? ( 171 +-2
MOli, belinkelnéd azt is?
Vagy leírod h mi van oda írva ami lemaradt a képről?
mert hát 11,772 az nem 171 ...

Moli, egyébként köszönet a precíz szakirodalomért!

MIlyen tutti lett volna ha annak idején az iskolában is ilyen csavarhúzóval mutogattak volna ... csak mondjuk
a Molinál valamivel szebb nénik :- )
Persze tudom, őt már nehéz fokozni...
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

2859

#3922

Hozzászólás Szerző: moli » 2013.03.12., kedd 12:21

2858-ra!
Sziasztok!
Győző!
Köszönöm szépen, a csavarhúzóm nevében is, bár látható, hogy már ráférne egy kis fazonigazítás, ha hazamegyek megköszörülöm! A zárójeles mértékegység: font/négyzethüvely :D moli

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

2860 - Nyomásmértékegységek

#3923

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2013.03.12., kedd 12:22

Szia Győző!

A zárójelben található szám az angolszász területen szokásos psi-ben (pound per square inch) van megadva.
Nagyjából 0,07-tel kell megszorozni, hogy bar-t vagy atm-t kapjunk belőle. (A pontos értéket a weben megtalálhatjátok, de szerintem semmi szükségünk rá, az itteni műszerek zöme nem ebben az "egzotikus" mértékegységben mér).

A bar és az atm közötti kis eltérés miatt nem szoktunk különbséget tenni.
Üdv.
Pesta

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1987
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

2861

#3924

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2013.03.12., kedd 12:33

Fontos a PSI-t tudni, mert a gumikra általában ez van feltüntetve + az Angol barátainkkal ha beszélgetünk, akkor mondjunk 1-et.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
lferi
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.10.23., pén. 09:33
Tartózkodási hely: Gárdony
Kapcsolat:

2862: CX/GL Te és Motorod

#3925

Hozzászólás Szerző: lferi » 2013.03.12., kedd 13:57

Kompresszió méréshez.
Nekem is van egy valamiféle műszerem, azt tapasztaltam, hogy a kis Kawasakinál jól mér jóval 10 feletti értéket de a cx ek nél nem mér rendesen. Úgy gondolom ennek oka az lehet, hogy a műszer 14-es menetű és a szelep rögtön a menet végén van, de a cx ugye 12 menetű és marha mélyen van ezért egy kb 10 cm-es réz hosszabbítós átalakítót használok a méréshez a minek a végén viszont nincs szelep a szelep az eredeti helyén van, mivel a levegő összenyomható ezért így soha nem fogok megfelelő értéket mérni. Ti hogy gondoljátok ezt? Moli?

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

2863 - Kompressziómérés még mindig

#3926

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2013.03.12., kedd 14:04

lferi!

Szerintem a hosszabb csőnek max. annyi jelentősége szabad hogy legyen, hogy a mérés esetleg tovább tart, vagyis tovább kell "köszörülni" az önindítóval, mire beáll a valós értékre.

Még a hosszabbító és az alapműszer közötti tömörtelenség lehet a hiba szerintem.
Üdv.
Pesta

moli
Hozzászólások: 314
Csatlakozott: 2009.11.13., pén. 19:52
Kapcsolat:

2864

#3927

Hozzászólás Szerző: moli » 2013.03.12., kedd 14:50

2862-re!
Szia Lferi!
A levegő valóban összenyomható! :D moli

Avatar
lferi
Hozzászólások: 270
Csatlakozott: 2009.10.23., pén. 09:33
Tartózkodási hely: Gárdony
Kapcsolat:

2865: CX/GL Te és Motorod

#3928

Hozzászólás Szerző: lferi » 2013.03.12., kedd 15:39

2863-ra.
Az én gondolatom az volt, hogy a hosszabbítóban összenyomott levegő nyomás a dugattyú lefelé mozgásakor 0 értékre lemegy ezért mindig azzal kezdi a sűrítést, hogy a 0 értéket feltornázza de emiatt beáll egy alacsonyabb állandóra a nyomásérték.
Mindegy ki fogom próbálni, hogy a szelepet valahogy leteszem az alsó pontra, azután majd beszámolok az eredményről.
Üdv

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3843
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

2866

#3929

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2013.03.12., kedd 16:37

2865-re
Lferi! - asszony motorozik már?
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Avatar
erdeifeco
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2013.02.07., csüt. 22:44
Tartózkodási hely: Magyarország(kalandvágyból)Püspökladány
Kapcsolat:

2867

#3930

Hozzászólás Szerző: erdeifeco » 2013.03.12., kedd 22:52

Hello!Ma ültem először a cx-en(Lujzának hívom)mióta hazahoztam.Hát mit mondjak mesés érzés-alasony fordulatról is húz,jó kényelmes,szép nagy darab vas.Vennem kell majd gyertyákat bele,az ugyanis a két hengerben két fajta,ráadásul az egyik szerintem kehes,valószínű,hogy az akku is cserés lesz,de legalább nem romlik rám ez a jó magyar forint.De az idén nem festegetek,motorozok.Majd jövőre viszont lesz egy két alkatrész(sárvédő,lámpatartólemez,lámpafej)amiket le kell festeni,mert nekem nem jön be a minőségük.A sárvédő tudtommal krómos volt jó lenne egy olyan,de újra úgy sem tellik. Mivel Lujza 20 kW-os,esetleg fölpróbálnék rá egy garnitúra 37kW-os karbit,ha esetleg van valakinek elérhető áron,lehet vevő lennék rá.Májusban szeretnék talizni a csapattal Pusztavacson,ismerkedni,aztán majd jövőre talán a szépségversenybe is nevezünk. :lol: fecó

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég