CX/GL Te és Motorod
- fgyozo
- Hozzászólások: 3843
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
2858
2857-re
találtam egy ilyet:
A kg/cm^2 is nyomás érték, csak nem SI.
1N=1*kg*m/s^2, azaz 1N egyenlő a test tömege, szorozva a test helyén aktuális nehézségi gyorsulással.
Azaz 1kg--->1kg*9,81m/s^2=9,81N
Valamint a nyomás: Pa=N/m^2, és 1bar=100.000Pa
Ezek szerint:
1kg/cm^2=10.000kg/m^2 ami egyenlő 98.100N/m^2=98.100Pa=0,981bar
Azaz ahogy már leírták, a kg/cm^2 -t szorozd meg 0.981-el, hogy megkapd mennyi a nyomás bar-ban.
A képet nézve 12 kg/cm^ = 12 x 0.981= 11,772 bar a kompresszió nyomás.
Tehát valami ilyesmit kéne mutatnia a műszernek.
Csak azt nem értem hogy akkor a képen mi van zárójelben írva? ( 171 +-2
MOli, belinkelnéd azt is?
Vagy leírod h mi van oda írva ami lemaradt a képről?
mert hát 11,772 az nem 171 ...
Moli, egyébként köszönet a precíz szakirodalomért!
MIlyen tutti lett volna ha annak idején az iskolában is ilyen csavarhúzóval mutogattak volna ... csak mondjuk
a Molinál valamivel szebb nénik :- )
Persze tudom, őt már nehéz fokozni...
találtam egy ilyet:
A kg/cm^2 is nyomás érték, csak nem SI.
1N=1*kg*m/s^2, azaz 1N egyenlő a test tömege, szorozva a test helyén aktuális nehézségi gyorsulással.
Azaz 1kg--->1kg*9,81m/s^2=9,81N
Valamint a nyomás: Pa=N/m^2, és 1bar=100.000Pa
Ezek szerint:
1kg/cm^2=10.000kg/m^2 ami egyenlő 98.100N/m^2=98.100Pa=0,981bar
Azaz ahogy már leírták, a kg/cm^2 -t szorozd meg 0.981-el, hogy megkapd mennyi a nyomás bar-ban.
A képet nézve 12 kg/cm^ = 12 x 0.981= 11,772 bar a kompresszió nyomás.
Tehát valami ilyesmit kéne mutatnia a műszernek.
Csak azt nem értem hogy akkor a képen mi van zárójelben írva? ( 171 +-2
MOli, belinkelnéd azt is?
Vagy leírod h mi van oda írva ami lemaradt a képről?
mert hát 11,772 az nem 171 ...
Moli, egyébként köszönet a precíz szakirodalomért!
MIlyen tutti lett volna ha annak idején az iskolában is ilyen csavarhúzóval mutogattak volna ... csak mondjuk
a Molinál valamivel szebb nénik :- )
Persze tudom, őt már nehéz fokozni...
Kellemes dugó_mozgást, a párban 

-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
2860 - Nyomásmértékegységek
Szia Győző!
A zárójelben található szám az angolszász területen szokásos psi-ben (pound per square inch) van megadva.
Nagyjából 0,07-tel kell megszorozni, hogy bar-t vagy atm-t kapjunk belőle. (A pontos értéket a weben megtalálhatjátok, de szerintem semmi szükségünk rá, az itteni műszerek zöme nem ebben az "egzotikus" mértékegységben mér).
A bar és az atm közötti kis eltérés miatt nem szoktunk különbséget tenni.
A zárójelben található szám az angolszász területen szokásos psi-ben (pound per square inch) van megadva.
Nagyjából 0,07-tel kell megszorozni, hogy bar-t vagy atm-t kapjunk belőle. (A pontos értéket a weben megtalálhatjátok, de szerintem semmi szükségünk rá, az itteni műszerek zöme nem ebben az "egzotikus" mértékegységben mér).
A bar és az atm közötti kis eltérés miatt nem szoktunk különbséget tenni.
Üdv.
Pesta
Pesta
- Oszy
- Hozzászólások: 1987
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
2861
Fontos a PSI-t tudni, mert a gumikra általában ez van feltüntetve + az Angol barátainkkal ha beszélgetünk, akkor mondjunk 1-et.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- lferi
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.10.23., pén. 09:33
- Tartózkodási hely: Gárdony
- Kapcsolat:
2862: CX/GL Te és Motorod
Kompresszió méréshez.
Nekem is van egy valamiféle műszerem, azt tapasztaltam, hogy a kis Kawasakinál jól mér jóval 10 feletti értéket de a cx ek nél nem mér rendesen. Úgy gondolom ennek oka az lehet, hogy a műszer 14-es menetű és a szelep rögtön a menet végén van, de a cx ugye 12 menetű és marha mélyen van ezért egy kb 10 cm-es réz hosszabbítós átalakítót használok a méréshez a minek a végén viszont nincs szelep a szelep az eredeti helyén van, mivel a levegő összenyomható ezért így soha nem fogok megfelelő értéket mérni. Ti hogy gondoljátok ezt? Moli?
Nekem is van egy valamiféle műszerem, azt tapasztaltam, hogy a kis Kawasakinál jól mér jóval 10 feletti értéket de a cx ek nél nem mér rendesen. Úgy gondolom ennek oka az lehet, hogy a műszer 14-es menetű és a szelep rögtön a menet végén van, de a cx ugye 12 menetű és marha mélyen van ezért egy kb 10 cm-es réz hosszabbítós átalakítót használok a méréshez a minek a végén viszont nincs szelep a szelep az eredeti helyén van, mivel a levegő összenyomható ezért így soha nem fogok megfelelő értéket mérni. Ti hogy gondoljátok ezt? Moli?
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
2863 - Kompressziómérés még mindig
lferi!
Szerintem a hosszabb csőnek max. annyi jelentősége szabad hogy legyen, hogy a mérés esetleg tovább tart, vagyis tovább kell "köszörülni" az önindítóval, mire beáll a valós értékre.
Még a hosszabbító és az alapműszer közötti tömörtelenség lehet a hiba szerintem.
Szerintem a hosszabb csőnek max. annyi jelentősége szabad hogy legyen, hogy a mérés esetleg tovább tart, vagyis tovább kell "köszörülni" az önindítóval, mire beáll a valós értékre.
Még a hosszabbító és az alapműszer közötti tömörtelenség lehet a hiba szerintem.
Üdv.
Pesta
Pesta
- lferi
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.10.23., pén. 09:33
- Tartózkodási hely: Gárdony
- Kapcsolat:
2865: CX/GL Te és Motorod
2863-ra.
Az én gondolatom az volt, hogy a hosszabbítóban összenyomott levegő nyomás a dugattyú lefelé mozgásakor 0 értékre lemegy ezért mindig azzal kezdi a sűrítést, hogy a 0 értéket feltornázza de emiatt beáll egy alacsonyabb állandóra a nyomásérték.
Mindegy ki fogom próbálni, hogy a szelepet valahogy leteszem az alsó pontra, azután majd beszámolok az eredményről.
Üdv
Az én gondolatom az volt, hogy a hosszabbítóban összenyomott levegő nyomás a dugattyú lefelé mozgásakor 0 értékre lemegy ezért mindig azzal kezdi a sűrítést, hogy a 0 értéket feltornázza de emiatt beáll egy alacsonyabb állandóra a nyomásérték.
Mindegy ki fogom próbálni, hogy a szelepet valahogy leteszem az alsó pontra, azután majd beszámolok az eredményről.
Üdv
- fgyozo
- Hozzászólások: 3843
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
- erdeifeco
- Hozzászólások: 88
- Csatlakozott: 2013.02.07., csüt. 22:44
- Tartózkodási hely: Magyarország(kalandvágyból)Püspökladány
- Kapcsolat:
2867
Hello!Ma ültem először a cx-en(Lujzának hívom)mióta hazahoztam.Hát mit mondjak mesés érzés-alasony fordulatról is húz,jó kényelmes,szép nagy darab vas.Vennem kell majd gyertyákat bele,az ugyanis a két hengerben két fajta,ráadásul az egyik szerintem kehes,valószínű,hogy az akku is cserés lesz,de legalább nem romlik rám ez a jó magyar forint.De az idén nem festegetek,motorozok.Majd jövőre viszont lesz egy két alkatrész(sárvédő,lámpatartólemez,lámpafej)amiket le kell festeni,mert nekem nem jön be a minőségük.A sárvédő tudtommal krómos volt jó lenne egy olyan,de újra úgy sem tellik. Mivel Lujza 20 kW-os,esetleg fölpróbálnék rá egy garnitúra 37kW-os karbit,ha esetleg van valakinek elérhető áron,lehet vevő lennék rá.Májusban szeretnék talizni a csapattal Pusztavacson,ismerkedni,aztán majd jövőre talán a szépségversenybe is nevezünk.
fecó

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég