CX/GL Te és Motorod
-
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2011.04.04., hétf. 20:22
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
1209
Üdözlök mindenkit.
Engedjétek meg, hogy bemutatkozzam. Kiss Gusztávnak hínak. Szlovákiai lakos vagyok.
Érsekújvárban (Nové Zámky) lakom Komáromtól 30 km-re. Motoros pályafutásomat a 70-es
évek másik felében Jawa-n (50, 250, 350) kezdtem. Kb. 10 év motorozás után mintegy 15
évnyi szünet következett. Majd újra Jawa-n folytattam. A mai forgalomban egy Jawa nem
elég biztonságos, úgy gondoltam váltani kell. Mivel a veterán motorok híve vagyok, így
jutottam el a CX500-hoz. Nagyon sokat olvastam róla. Itt a fórumon is. Márciustól
pedig egy 1982-es CX500 tulajdonosa vagyok. Van még egy CX500C-m is alkatrésznek
(szintén üzemképes). Van azonban egy ill. két problémám. Hidegen nagyon nehezen indul.
Még most is csak úgy indul, ha 1-1 ml benzint fecskendezek a szívótorokba. Utána szépen
megy. Nem füstöl, olajat nem fogyaszt, gyertya világosbarna. Másik probléma,
ha bemelegszik kb. 20-30 km után valami kopogást hallani a jobb oldali hengerből.
Addig viszon szépen csendben megy. Szívesen venném, ha valaki tudna segíteni benne.
Remélem sikerül a mocit rendbe tenni, és valami közös túrán reszt venni Veletek.
A segítséget előre is köszönöm.
Üdvözlettel
Xantia63
Üdözlök mindenkit.
Engedjétek meg, hogy bemutatkozzam. Kiss Gusztávnak hínak. Szlovákiai lakos vagyok.
Érsekújvárban (Nové Zámky) lakom Komáromtól 30 km-re. Motoros pályafutásomat a 70-es
évek másik felében Jawa-n (50, 250, 350) kezdtem. Kb. 10 év motorozás után mintegy 15
évnyi szünet következett. Majd újra Jawa-n folytattam. A mai forgalomban egy Jawa nem
elég biztonságos, úgy gondoltam váltani kell. Mivel a veterán motorok híve vagyok, így
jutottam el a CX500-hoz. Nagyon sokat olvastam róla. Itt a fórumon is. Márciustól
pedig egy 1982-es CX500 tulajdonosa vagyok. Van még egy CX500C-m is alkatrésznek
(szintén üzemképes). Van azonban egy ill. két problémám. Hidegen nagyon nehezen indul.
Még most is csak úgy indul, ha 1-1 ml benzint fecskendezek a szívótorokba. Utána szépen
megy. Nem füstöl, olajat nem fogyaszt, gyertya világosbarna. Másik probléma,
ha bemelegszik kb. 20-30 km után valami kopogást hallani a jobb oldali hengerből.
Addig viszon szépen csendben megy. Szívesen venném, ha valaki tudna segíteni benne.
Remélem sikerül a mocit rendbe tenni, és valami közös túrán reszt venni Veletek.
A segítséget előre is köszönöm.
Üdvözlettel
Xantia63
- Oszy
- Hozzászólások: 1987
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
1209
Űdv a csapatban Xantia63 !!! isten hozott!
A nehéz indulásra van 1 tippem. szegény a keverék. Vagy egy jó kiadós karbi tisztítás vagy a szívató nem működik, azaz nem zárja el a levegőt. Ezt ellenőrizd előbb.
a kopogásra nem tudom mit mondjak. Nekem is volt hasonló bajom, de az hidegen is jelentkezett ami végzetes vólt, főtengely, csapágy stb szétment. ennek oka a nem megfelelő olaj. Elkövettem azt a hibát, hogy vásárlás után nem cseréltem olajat, hittem az eladónak. részben igaza volt, olajat cserélt csak nem megfelelő volt benne.
A nehéz indulásra van 1 tippem. szegény a keverék. Vagy egy jó kiadós karbi tisztítás vagy a szívató nem működik, azaz nem zárja el a levegőt. Ezt ellenőrizd előbb.
a kopogásra nem tudom mit mondjak. Nekem is volt hasonló bajom, de az hidegen is jelentkezett ami végzetes vólt, főtengely, csapágy stb szétment. ennek oka a nem megfelelő olaj. Elkövettem azt a hibát, hogy vásárlás után nem cseréltem olajat, hittem az eladónak. részben igaza volt, olajat cserélt csak nem megfelelő volt benne.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
- fgyozo
- Hozzászólások: 3842
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1210
1209-re
szia Xantia63 ,
örülök h ránk találtál !
Remélem találkozunk és személyesen is láthatjuk ezt a képen
csoda szép gépet.
a kopogásra így nem igazán tudok mit mondani,
Bakajoe is panaszkodott már hasonlóra.
Ott azt diagnosztizáltuk a h a szelep emelő rúd lehet kopott?
Forrest, emlékszel?
A CX jelemzője a sok állás ill. hideg utáni nehézkes indulás.
Én is a közvetlen benzin beöntést szoktam alkalmazni de
igaza van Oszy -nak a karbi pucolás is javíthat.
szia Xantia63 ,
örülök h ránk találtál !
Remélem találkozunk és személyesen is láthatjuk ezt a képen
csoda szép gépet.
a kopogásra így nem igazán tudok mit mondani,
Bakajoe is panaszkodott már hasonlóra.
Ott azt diagnosztizáltuk a h a szelep emelő rúd lehet kopott?
Forrest, emlékszel?
A CX jelemzője a sok állás ill. hideg utáni nehézkes indulás.
Én is a közvetlen benzin beöntést szoktam alkalmazni de
igaza van Oszy -nak a karbi pucolás is javíthat.
Kellemes dugó_mozgást, a párban 

-
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2011.04.04., hétf. 20:22
- Kapcsolat:
Re: CX/GL Te és Motorod
Üdv.
Köszönöm az eddigi tanácsokat. A karbi problémához csak annyit szeretnék hozzáfűzni,
hogy kipróbáltam egy másik karbival is. Egy fél fokkal talán könnyebben indul,
de még így is nagyon siralmas. Mindkét karbi ki volt tisztítva. Igaz a belső járatokat
nem tudtam átfújatni. Ezért gondoltam, kipróbálom az ultrahangos tisztítást.
Addig nem is kínozom tovább. A kopogásról pedig csak annyit, hogy mióta kopog,
egyenletlenebb a motor járása - remeg. Persze csak ma bemelegszik. Eddig kb. 1000 km-t
mentem vele. Szivesen átugrok a határ túloldalára, ha egy tapasztaltabb szaki
meghallgatná. Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdözlettel
Xantia63
Köszönöm az eddigi tanácsokat. A karbi problémához csak annyit szeretnék hozzáfűzni,
hogy kipróbáltam egy másik karbival is. Egy fél fokkal talán könnyebben indul,
de még így is nagyon siralmas. Mindkét karbi ki volt tisztítva. Igaz a belső járatokat
nem tudtam átfújatni. Ezért gondoltam, kipróbálom az ultrahangos tisztítást.
Addig nem is kínozom tovább. A kopogásról pedig csak annyit, hogy mióta kopog,
egyenletlenebb a motor járása - remeg. Persze csak ma bemelegszik. Eddig kb. 1000 km-t
mentem vele. Szivesen átugrok a határ túloldalára, ha egy tapasztaltabb szaki
meghallgatná. Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdözlettel
Xantia63
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1212 Xantiának
Szia Guszti!
Örülök, hogy megtaláltad ezt az oldalt.
A hidegindítással kapcsolatosan: szinte biztos vagyok benne, hogy karburátor-problémád lehet.
Nekem ugyanilyen gondom van (bár nem állandóan) a CX650E-men, annak is a bal oldali hengerén. Gyakran a jobb oldali henger indul be csak hidegen, a bal oldali kb. 1 perc elteltével kapcsolódik be.
Én egyelőre a levegőkizáró membrán szakadására gondolok, holnap megnézem. Ha nem oldódik meg, felteszek egy másik karburátorpárt, és kipróbálom azzal is.
Ha lesz eredményem, beszámolok róla.
Üdv.
Pesta
Örülök, hogy megtaláltad ezt az oldalt.
A hidegindítással kapcsolatosan: szinte biztos vagyok benne, hogy karburátor-problémád lehet.
Nekem ugyanilyen gondom van (bár nem állandóan) a CX650E-men, annak is a bal oldali hengerén. Gyakran a jobb oldali henger indul be csak hidegen, a bal oldali kb. 1 perc elteltével kapcsolódik be.
Én egyelőre a levegőkizáró membrán szakadására gondolok, holnap megnézem. Ha nem oldódik meg, felteszek egy másik karburátorpárt, és kipróbálom azzal is.
Ha lesz eredményem, beszámolok róla.
Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1213.... Még mindig Gusztinak
Guszti!
Az ultrahangos tisztításhoz egy jótanács: ha nem te magad csinálod, akkor készítsd fel rá a szakit, hogy a karburátorból gyakran a tisztítás eredményeként (mellékhatásaként) potyognak ki apró alkatrészek, amire szükség lesz, jó nem elveszíteni őket.
Nekem pl. gyanús, hogy az alapjárati levegőcsavar alatt levő alátét és O-gyűrű tűnt el így az egyik karburátoromból. Én a saját hibámon kellett, hogy megtanuljam ezt, gondoltam, felhívom rá a figyelmedet: a kezelés után feltétlenül szűrjétek le a tisztítólevet, mert lehet benne bármi!
Ha esetleg éppen Miskolc irányába szeretnél motorozni, akkor szívesen megcsinálom a tisztítást.
Üdv.
Pesta
Az ultrahangos tisztításhoz egy jótanács: ha nem te magad csinálod, akkor készítsd fel rá a szakit, hogy a karburátorból gyakran a tisztítás eredményeként (mellékhatásaként) potyognak ki apró alkatrészek, amire szükség lesz, jó nem elveszíteni őket.
Nekem pl. gyanús, hogy az alapjárati levegőcsavar alatt levő alátét és O-gyűrű tűnt el így az egyik karburátoromból. Én a saját hibámon kellett, hogy megtanuljam ezt, gondoltam, felhívom rá a figyelmedet: a kezelés után feltétlenül szűrjétek le a tisztítólevet, mert lehet benne bármi!
Ha esetleg éppen Miskolc irányába szeretnél motorozni, akkor szívesen megcsinálom a tisztítást.
Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta
Pesta
1214
Szia Guszti!
Hallgatózásra /is/ szívesen látlak, Komáromtól még kb.:30km Vértessomló-moli 06205460221
Hallgatózásra /is/ szívesen látlak, Komáromtól még kb.:30km Vértessomló-moli 06205460221
-
- Hozzászólások: 782
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1215
A hidegindítási problémáról: nálam úgy tűnik, hogy nem a levegőkizáró membránnal van a gond, legalábbis szabad szemmel nem látszik rajta semmi.
Jön az ultrahangos tisztítás, amiről csak egy apró tapasztalat: egy 37kW-os (de 650-es) karburátor úgy be volt állva, hogy a gáztűt némi erőszak árán lehetett kihúzni a kehelyből.
Átesett az egész szerkezet egy szétszedésen, ultrahangos bizsergetésen, és láss csodát: elsőre beindult vele a motor! (Azelőtt nem jutott el a benzin a szívótorokig, minden lyuk el volt dugulva).
(Ez itt egyúttal a reklám helye volt...
).
Üdv.
Pesta
Jön az ultrahangos tisztítás, amiről csak egy apró tapasztalat: egy 37kW-os (de 650-es) karburátor úgy be volt állva, hogy a gáztűt némi erőszak árán lehetett kihúzni a kehelyből.
Átesett az egész szerkezet egy szétszedésen, ultrahangos bizsergetésen, és láss csodát: elsőre beindult vele a motor! (Azelőtt nem jutott el a benzin a szívótorokig, minden lyuk el volt dugulva).
(Ez itt egyúttal a reklám helye volt...

Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta
Pesta
-
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2011.04.04., hétf. 20:22
- Kapcsolat:
1216
1214-re
Köszi a meghívást. Élni fogok vele. Majd jelentkezem.
1215-re
Köszi az infót. Hát Miskolc egy kicsit messze esik tőlünk. Kb. 25 éve nem jártam arra. Itt az ideje, hogy körülnézzek arrafelé is.
Vállalnád mindkét motorom karbijának tisztítását? Ha igen, a közeljövőben meglátogatnálak.
Üdv.
Guszti
Köszi a meghívást. Élni fogok vele. Majd jelentkezem.
1215-re
Köszi az infót. Hát Miskolc egy kicsit messze esik tőlünk. Kb. 25 éve nem jártam arra. Itt az ideje, hogy körülnézzek arrafelé is.
Vállalnád mindkét motorom karbijának tisztítását? Ha igen, a közeljövőben meglátogatnálak.
Üdv.
Guszti
- fgyozo
- Hozzászólások: 3842
- Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1217
1215-re
Pesta,
örülök ennek a hozzászólásodnak. Meg is ragadom az alkalmat h megkérdezzem.
Honna tudod h az a 650-es kabi 37kW -os?
Meg tudod nézni valami hiteles forrásból vagy egyszerűen szemügyre vételezéssel h
mlyen a fúvóka átmérő 37/48kW -os esetben?
Teljesítmény: 37 kW / 48kW
Főfúvóka : X / Y
Alapjárat f. : Z / K
Pesta,
örülök ennek a hozzászólásodnak. Meg is ragadom az alkalmat h megkérdezzem.
Honna tudod h az a 650-es kabi 37kW -os?
Meg tudod nézni valami hiteles forrásból vagy egyszerűen szemügyre vételezéssel h
mlyen a fúvóka átmérő 37/48kW -os esetben?
Teljesítmény: 37 kW / 48kW
Főfúvóka : X / Y
Alapjárat f. : Z / K
Kellemes dugó_mozgást, a párban 

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 22 vendég