CX/GL Te és Motorod

Válasz küldése
Xantia63
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.04.04., hétf. 20:22
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#1971

Hozzászólás Szerző: Xantia63 » 2011.08.14., vas. 13:55

1209

Üdözlök mindenkit.

Engedjétek meg, hogy bemutatkozzam. Kiss Gusztávnak hínak. Szlovákiai lakos vagyok.
Érsekújvárban (Nové Zámky) lakom Komáromtól 30 km-re. Motoros pályafutásomat a 70-es
évek másik felében Jawa-n (50, 250, 350) kezdtem. Kb. 10 év motorozás után mintegy 15
évnyi szünet következett. Majd újra Jawa-n folytattam. A mai forgalomban egy Jawa nem
elég biztonságos, úgy gondoltam váltani kell. Mivel a veterán motorok híve vagyok, így
jutottam el a CX500-hoz. Nagyon sokat olvastam róla. Itt a fórumon is. Márciustól
pedig egy 1982-es CX500 tulajdonosa vagyok. Van még egy CX500C-m is alkatrésznek
(szintén üzemképes). Van azonban egy ill. két problémám. Hidegen nagyon nehezen indul.
Még most is csak úgy indul, ha 1-1 ml benzint fecskendezek a szívótorokba. Utána szépen
megy. Nem füstöl, olajat nem fogyaszt, gyertya világosbarna. Másik probléma,
ha bemelegszik kb. 20-30 km után valami kopogást hallani a jobb oldali hengerből.
Addig viszon szépen csendben megy. Szívesen venném, ha valaki tudna segíteni benne.
Remélem sikerül a mocit rendbe tenni, és valami közös túrán reszt venni Veletek.
A segítséget előre is köszönöm.

Üdvözlettel
Xantia63
Csatolmányok
20032011520.jpg
20032011514.jpg
20032011513.jpg

Avatar
Oszy
Hozzászólások: 1987
Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Kapcsolat:

1209

#1972

Hozzászólás Szerző: Oszy » 2011.08.14., vas. 15:59

Űdv a csapatban Xantia63 !!! isten hozott!

A nehéz indulásra van 1 tippem. szegény a keverék. Vagy egy jó kiadós karbi tisztítás vagy a szívató nem működik, azaz nem zárja el a levegőt. Ezt ellenőrizd előbb.

a kopogásra nem tudom mit mondjak. Nekem is volt hasonló bajom, de az hidegen is jelentkezett ami végzetes vólt, főtengely, csapágy stb szétment. ennek oka a nem megfelelő olaj. Elkövettem azt a hibát, hogy vásárlás után nem cseréltem olajat, hittem az eladónak. részben igaza volt, olajat cserélt csak nem megfelelő volt benne.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3842
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1210

#1973

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2011.08.15., hétf. 17:28

1209-re
szia Xantia63 ,
örülök h ránk találtál !
Remélem találkozunk és személyesen is láthatjuk ezt a képen
csoda szép gépet.
a kopogásra így nem igazán tudok mit mondani,
Bakajoe is panaszkodott már hasonlóra.
Ott azt diagnosztizáltuk a h a szelep emelő rúd lehet kopott?
Forrest, emlékszel?
A CX jelemzője a sok állás ill. hideg utáni nehézkes indulás.
Én is a közvetlen benzin beöntést szoktam alkalmazni de
igaza van Oszy -nak a karbi pucolás is javíthat.
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Xantia63
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.04.04., hétf. 20:22
Kapcsolat:

Re: CX/GL Te és Motorod

#1974

Hozzászólás Szerző: Xantia63 » 2011.08.15., hétf. 19:17

Üdv.

Köszönöm az eddigi tanácsokat. A karbi problémához csak annyit szeretnék hozzáfűzni,
hogy kipróbáltam egy másik karbival is. Egy fél fokkal talán könnyebben indul,
de még így is nagyon siralmas. Mindkét karbi ki volt tisztítva. Igaz a belső járatokat
nem tudtam átfújatni. Ezért gondoltam, kipróbálom az ultrahangos tisztítást.
Addig nem is kínozom tovább. A kopogásról pedig csak annyit, hogy mióta kopog,
egyenletlenebb a motor járása - remeg. Persze csak ma bemelegszik. Eddig kb. 1000 km-t
mentem vele. Szivesen átugrok a határ túloldalára, ha egy tapasztaltabb szaki
meghallgatná. Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdözlettel
Xantia63

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1212 Xantiának

#1975

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2011.08.15., hétf. 21:01

Szia Guszti!

Örülök, hogy megtaláltad ezt az oldalt.

A hidegindítással kapcsolatosan: szinte biztos vagyok benne, hogy karburátor-problémád lehet.
Nekem ugyanilyen gondom van (bár nem állandóan) a CX650E-men, annak is a bal oldali hengerén. Gyakran a jobb oldali henger indul be csak hidegen, a bal oldali kb. 1 perc elteltével kapcsolódik be.

Én egyelőre a levegőkizáró membrán szakadására gondolok, holnap megnézem. Ha nem oldódik meg, felteszek egy másik karburátorpárt, és kipróbálom azzal is.

Ha lesz eredményem, beszámolok róla.

Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1213.... Még mindig Gusztinak

#1976

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2011.08.15., hétf. 21:24

Guszti!

Az ultrahangos tisztításhoz egy jótanács: ha nem te magad csinálod, akkor készítsd fel rá a szakit, hogy a karburátorból gyakran a tisztítás eredményeként (mellékhatásaként) potyognak ki apró alkatrészek, amire szükség lesz, jó nem elveszíteni őket.

Nekem pl. gyanús, hogy az alapjárati levegőcsavar alatt levő alátét és O-gyűrű tűnt el így az egyik karburátoromból. Én a saját hibámon kellett, hogy megtanuljam ezt, gondoltam, felhívom rá a figyelmedet: a kezelés után feltétlenül szűrjétek le a tisztítólevet, mert lehet benne bármi!

Ha esetleg éppen Miskolc irányába szeretnél motorozni, akkor szívesen megcsinálom a tisztítást.

Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta

molicx

1214

#1977

Hozzászólás Szerző: molicx » 2011.08.16., kedd 12:16

Szia Guszti!
Hallgatózásra /is/ szívesen látlak, Komáromtól még kb.:30km Vértessomló-moli 06205460221

Pesta
Hozzászólások: 782
Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
Tartózkodási hely: Nyékládháza
Kapcsolat:

1215

#1978

Hozzászólás Szerző: Pesta » 2011.08.16., kedd 18:36

A hidegindítási problémáról: nálam úgy tűnik, hogy nem a levegőkizáró membránnal van a gond, legalábbis szabad szemmel nem látszik rajta semmi.

Jön az ultrahangos tisztítás, amiről csak egy apró tapasztalat: egy 37kW-os (de 650-es) karburátor úgy be volt állva, hogy a gáztűt némi erőszak árán lehetett kihúzni a kehelyből.
Átesett az egész szerkezet egy szétszedésen, ultrahangos bizsergetésen, és láss csodát: elsőre beindult vele a motor! (Azelőtt nem jutott el a benzin a szívótorokig, minden lyuk el volt dugulva).

(Ez itt egyúttal a reklám helye volt... :-) ).

Üdv.
Pesta
Üdv.
Pesta

Xantia63
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.04.04., hétf. 20:22
Kapcsolat:

1216

#1979

Hozzászólás Szerző: Xantia63 » 2011.08.16., kedd 21:02

1214-re
Köszi a meghívást. Élni fogok vele. Majd jelentkezem.

1215-re
Köszi az infót. Hát Miskolc egy kicsit messze esik tőlünk. Kb. 25 éve nem jártam arra. Itt az ideje, hogy körülnézzek arrafelé is.
Vállalnád mindkét motorom karbijának tisztítását? Ha igen, a közeljövőben meglátogatnálak.

Üdv.
Guszti

Avatar
fgyozo
Hozzászólások: 3842
Csatlakozott: 2009.10.22., csüt. 16:32
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

1217

#1980

Hozzászólás Szerző: fgyozo » 2011.08.17., szer. 08:59

1215-re
Pesta,
örülök ennek a hozzászólásodnak. Meg is ragadom az alkalmat h megkérdezzem.
Honna tudod h az a 650-es kabi 37kW -os?
Meg tudod nézni valami hiteles forrásból vagy egyszerűen szemügyre vételezéssel h
mlyen a fúvóka átmérő 37/48kW -os esetben?

Teljesítmény: 37 kW / 48kW
Főfúvóka : X / Y
Alapjárat f. : Z / K
Kellemes dugó_mozgást, a párban :roll:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég