CX/GL Te és Motorod
- Oszy
- Hozzászólások: 1991
- Csatlakozott: 2010.05.13., csüt. 09:56
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
- Kapcsolat:
1613
Mondtam, hogy nem vagyok egy nagy szaki, de ha 11% nem elég és mondjuk 20%-al akarod változtatni és e ezt a szöghajtással, akkor 1esbe többet fogod csúsztatni a kuplungot. Nem lesz erő, szarul gyorsul. a 650 ugyebár ennyivel erősebb az 500-asnál. A kicsi japópapa jól kiszámolta mi-hogy legyen. Lehet azóta jóbb az üzemanyag??nem hinném....
Szerintem és ez az én véleményem, hogy akkor lenne jó ha csak a 4-es és 5-öst faragnád át. Ott kéne a fogaskerekeket változtatni. Egyiket növelni másikat annyival kisebbre mindkét sebességnél. Igyz 4 fogaskereket kellene gyártatni de szerintem nem lesz több mint a ferdefogazatú szöghajtás legyártása, talán kevesebb.
1612-re, tényleg. Nemrég mondta nekem is.
Szerintem és ez az én véleményem, hogy akkor lenne jó ha csak a 4-es és 5-öst faragnád át. Ott kéne a fogaskerekeket változtatni. Egyiket növelni másikat annyival kisebbre mindkét sebességnél. Igyz 4 fogaskereket kellene gyártatni de szerintem nem lesz több mint a ferdefogazatú szöghajtás legyártása, talán kevesebb.
1612-re, tényleg. Nemrég mondta nekem is.
A vélemény olyan, mint a segglyuk. Mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra.
1614
1612-re!
Győző!
Most nézz meg egy vez.lánckereket, utána egy szöghajtást, mondjárt látod a külömbséget, ami a legyártását nézve bizony 6számjegyű!
moli
Győző!
Most nézz meg egy vez.lánckereket, utána egy szöghajtást, mondjárt látod a külömbséget, ami a legyártását nézve bizony 6számjegyű!

-
- Hozzászólások: 784
- Csatlakozott: 2011.04.21., csüt. 15:18
- Tartózkodási hely: Nyékládháza
- Kapcsolat:
1615 ... végáttétel módosítása
Szia Forrest!
Gondolkodtam ezen a szöghajtás-témán.
Nem egyszerű a helyzet, ugyanis a szöghajtás geometriája eredendően megszabja az áttételt.
Tehát, ha azon módosítani szeretnél, akkor az alábbiakra kell figyelemmel lenni:
1. Kisebb átmérőjű tányérkerékhez hosszítani kell a kardántengelyen, hogy a hajtókerék elérje a tányérkereket.
2. Mivel a kisebb tányérkerék nagyobb szögsebességgel fog forogni (ekkor lesz gyorsabb az áttétel), a hajtókerék ferde (v. íves) fogazásának a szöge, lefutása nem lesz jó.
Az a lényeg, hogy akármelyik részét nem tudod módosítani, csak az egészet egyben. Ettől azonban már valószínűleg sokkal egyszerűbb (kérdés a geometria, a hely, hogy mi fér be) az 500-as váltóban a kiszemelt fokozatok fogaskerék-párjait módosítani. Az egyenes fogazás legyártatása bizonyosan lényegesen olcsóbb.
Gondolkodtam ezen a szöghajtás-témán.
Nem egyszerű a helyzet, ugyanis a szöghajtás geometriája eredendően megszabja az áttételt.
Tehát, ha azon módosítani szeretnél, akkor az alábbiakra kell figyelemmel lenni:
1. Kisebb átmérőjű tányérkerékhez hosszítani kell a kardántengelyen, hogy a hajtókerék elérje a tányérkereket.
2. Mivel a kisebb tányérkerék nagyobb szögsebességgel fog forogni (ekkor lesz gyorsabb az áttétel), a hajtókerék ferde (v. íves) fogazásának a szöge, lefutása nem lesz jó.
Az a lényeg, hogy akármelyik részét nem tudod módosítani, csak az egészet egyben. Ettől azonban már valószínűleg sokkal egyszerűbb (kérdés a geometria, a hely, hogy mi fér be) az 500-as váltóban a kiszemelt fokozatok fogaskerék-párjait módosítani. Az egyenes fogazás legyártatása bizonyosan lényegesen olcsóbb.
Üdv.
Pesta
Pesta
1621
1616-ra!
Szia Győző!
Én meg a SASOS kettővel motoroztam, és arra a közös megállapításra jutottunk , hogy a cx egy jó motor, mert amit még a Győző sem tud tönkretenni az csak jó lehet!
...ja meg üdvözöl!moli
Szia Győző!
Én meg a SASOS kettővel motoroztam, és arra a közös megállapításra jutottunk , hogy a cx egy jó motor, mert amit még a Győző sem tud tönkretenni az csak jó lehet!

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 15 vendég