Hírek Honda CX/GL Túrák Letöltés Link Blog

2009. 12. 20. Motorvásárlás II.


írta:klb

Egy éve történt, hogy vettem egy CX500-at, és csatlakoztam a csapathoz. Eljött a tavasz, és elmentünk Pusztavacsra az Öcsémmel (Kemény Csaba Gilera 500). Majd az Izsáki Túra alkalmával Kecskemétig elkísért, megismert néhány csapattársunkat, és rendszeresen látogatta a weboldaluk. Ennek az lett az eredménye, hogy megfertõzõdött a CX nevû vírussal. 1 héttel ezelõtt még nem gondoltam, hogy motort fogunk vásárolni az Öcsémnek!
 A jelenlegi kínálatból elõször egy 79’-es CX500-as rendkívüli alacsony árával hívta fel magára a figyelmet, igaz, az eladó nem titkolta, hogy motorhibás, és régóta várja sorsa jobbrafordulását. (A motor) Kép alapján elfogadható külsõ és az alacsony ár, valamint a restaurálás öröme kompenzálhatta volna motor javítás költségeit. Ám egy CX végsõ pusztulását lehetett látni, melyhez a szabadég alatti tárolás, a házi barkácsolás, és egyedi elképzelések alapján megvalósított optikai tuning eredménye, a lehangoló valóság, melyet a ár további csökkenése sem tudott kompenzálni. Szinte semmi olyan alkatrésze nem volt, amit ne kellet volna kicserélni, vagy felújítani. Ez megmaradt a MÉH-nek.

Majd véletlenül bukkantunk egy  82’-es 12000Km-rel, bontatlan blokkal hirdetett CX500E-re, melyet már talán egy éve is hirdettek, jóval magasabb áron, aztán egyszer csak eladó lett, mert az ára elérte az elfogadható jó ár érték arányt. Csak  mai napra tudtuk megszervezni a motor szemrevételezését. Elõzõnap esti hatalmas hóesés kissé elbizonytalanított bennünket. De már egy hete ezt az alkalmat vártuk, és a hajnali hó helyzet kielemzése után mégis úgy döntöttünk nekivágunk az 5-10cm-es hóval borított 3 órás útnak, ahol max. 50km/h sebességgel csúszkáltunk a cél felé. Négyen indultunk a Miskolc melletti kis faluba. Kemény Csaba mint vevõ, Papp Gy. Bodnár A. és Kemény L. mint akik már láttak CX-et. 
A vevõ készséges és barátságos volt, elõkerült a motor is. Szerencsére a lehetõségekhez képest ideális körülmények között tudtuk szakérteni.
Az eladó elmondása szerint már nem volt beindítva 4 hónapja. Ennek ellenére legnagyobb meglepetésünkre az elsõ indításra beindult. Az alapjárat kicsit magas volt, de miután Andris a szívócsonkon befogta azt a lyukat, ahol fals levegõt szívott, szép egyenletes lett az alapjárat is.
A motort a helyi Yamaha szervizben „javították” a szívócsonkot, és mást is  mert láthattuk milyen precízen, szakszerûen tudnak dolgozni. (Oda ne vigyétek a motorotokat!)
Motorikusan tökéletesnek tûnik, szép hangja van, így a kompressziómérõ maradhatott a zsebben.
 Kisebb borulás következtébe némi amortizáció láthatók a jobb oldalon. A festés eredeti, szép, a krómozások is rendben vannak. A csomagtartón van csak kicsi rozsda.
A fékek szorulnak karbantartásért kiáltanak. A gumik szinte újjak! Néhány apróság kivételével szinte mindene megvan.
Ezek fényében megkezdõdött az alkudozás, mely érdekes módon nem lefelé ment,  hanem többrõl kellelett közelíteni az elõzetesen megbeszéltek felé, mely nagy-nagy nehezen állt csak meg félúton. Erre mondják: Szó elszáll írás megmarad. (Hirtelen sok vevõ lett ezalatt az egy hét alatt) De hát kár lett volna otthagyni másnak. 
Na mindegy, lényeg, hogy sikerült egy gyöngyszemnek szeretõ gondoskodó gazdát találni és ez az Öcsém!
A motor le lett foglalózva, 2-3hét után kerül haza Szolnokra.
Köszönet Papp Gyurinak (Maesztro) és Bodnár Andrásnak (HondaBandi), hogy idejüket nem sajnálva velünk tartottak, és segítették az öcsém döntését. Külön köszönet Andrisnak az ajándékért, melyre ha ránézünk Ö fog róla eszünkbe jutni. Mert mi nem vettük volna észre, hogy az hiányzik!
A vissza út sem volt sem jobb, sem gyorsabb, de ennek ellenére egy szép nap volt, már csak azért is, mert élve megúsztuk..
Az Öcsémnek meg kívánunk jó kis szerelgetést, a téli napokra, mert erre vágyott.
Most megkapta,  tavaszig biztos kitart!

2009 © Minden jog fentartva